marți, 21 septembrie 2010

Minuni ale Parintelui Arsenie Boca - Cum citea gandurile oamenilor !!!!

Interviu cu Parintele Ghelasie Tepes despre Parintele Arsenie Boca


Cum era Parintele Arsenie ca om?

Era un om foarte bine facut.Eu l-am cunoscut fara barba. Umbla intr-un fel de capot. Nu umbla in calugar: avea o cipilica pe cap si eu ma gandeam asa, pana sa-l cunosc: care sa fie Parintele Arsenie?

Asadar, harul nu-i statea nici, in rasa nici in barba?

Eu am vazut in dansul numai harul Lui Dumnzeu. Si, in plus, am aflat dupa aceea ca Parintele Arsenie Boca spunea: Eu am calugari albi in lume",. Este vorba aici de curatia suflteasca pe care pot s-o aiba si oamenii din lume nu numai calugarii.Chiar Parintele spunea :"Mai, nu toti cei din manastire se mantuiesc, asa cum nici toti din lume se prapadesc".

Cum indruma oamenii?

Vorbind cu noi despre calugarie si manastire[noi ne planegeam de ispitele care nu ne dadeau pace], la un moment dat Parintele a zis celorlalti din preajma:
"Iesiti afara ca-mi faceti greutati cu securitatea. Sa ramana aici numai cei doi rasofori".Dar o femeie intra tot timpul peste noi. Atunci Parintele s-a intors si i-a zis:"Tu sa nu mai intri aici!".Aceea nimic, intra din nou."Tu, te iau la bataie, mi-a facut mult necaz".Dupa nici doua minute femeia iar a intrat peste noi. Atunci Parintele a luat o matura si ia dat una direct pe spinare.

Stiti orice om se putea sminti rau vazand un calugar ca face asa ceva. Dupa nici un minut femeia iar a dat buzna. Parintele s-a intors catre noi si ne-a zis:"Vedeti, asa trebuie sa fie si calugarul ,mai copii!".Atat ne-a spus, iar noi am inteles. Am apucat doar sa-i mai spunem cu emotie:"Parinte avem si noi duhovnici acolo.Dar intariti-ne in credinta!".El ne-a luat pe dupa cap, ne-a binecuvantat si ne-a zis:" Sa stiti ca am sa va intaresc credinta!".

Cum l-ati cunoscut pe Parintele Arsenie Boca?

Incepand din febroarie 1982 am intrat ca frate incepator la M-rea Brancoveanu-Sambata de Sus. I-am auzit si eu pe calugari vorbind despre un parinte, fost staret, care a aflat har de la Dumnezeu.Tot timpul auzeam de Parintele Arsenie Boca.Incepusem sa am o ravna, un dor sa ma duc sa-l cunosc. Atunci, Parintele staret Veniamin Tohaneanu m-a trimis. Mai ales cand vedea ca nu prididea cu indrumarile pentru noi fratii tineri."Duceti-va la parintele Arsenie si dansul va va indruma!".

Dar unde era Parintele Arsenie?

Parintele era la Draganescu, langa Bucuresti, unde picta o biserica.Noi eram doi rasofori:eu si parintele Modest.

Ce varsta aveati?

19 ani. Eram tanar si plin de ispite, dar si de dorinta de a afla cat mai multe.
Ajungand noi la biserica unde picta Parintele Arsenie, am vazut lume multa;ce mai, gemea biserica! Sa fi fost vreo 300 de oameni. Noi nu-l vedeam numai ii auzeam glasul. Am intrat frumos, ne-am inchinat, am zis in gand rugaciunile ce le stiam, si incat incet, ne-am apropiat de dansul; am ajuns ca la vreo 2 metri.

Tinea predica?

Nu. nu era nici macar slujba, fiind peste saptamana, mai precis luni. Erau adunati acolo oamnei suferinzi, toti cu necazuri. Fiind aproape de parintele, numai ce auzim ca striga mai tare:"Mai calugarasilor haideti la mine!".Ne-am uitat jur-imprejur, ne-am ridicat si pe varfuri sa vedem ce calugari sunt cei pe care ii striga parintele. Nu putea fi vorba despre noi doi, caci eram imbracati civil.

De ce?

Parintii din manastire ne-au indemnat sa mergem civil, caci parintele era tare prigonit de Securitate, si nu-i mai trebuiau alte necazuri.Asadar, nu ne-am miscat din loc.Parintele a mai vorbit inca 10 minute, si a zis a doua oara:"Mai calugarasilor haideti la mine!".Vazand ca nimic nu se intampla, ne-a strigat pe nume:"Gherasim si Modest, voua va zic!".Cand am auzit asta, au inceput sa-mi tremure picioarele. In starea asta ne-am prezentat in fata parintelui. Eram foarte timizi, dar mai ales cand ne-a strigat pe nume si eu nu l-am vazut niciodata, am incremenit. Desigur ma stiam si pacatos in fata lui Dumnezeu si acestui om sfant, dar parintele s-a uitat asa la mine si mi-a zis:"Mai, de ce tremuri?".Eu am tacut dansul a continuat:"Nu-ti fie frica de mine. Uite, eu cunosc oamenii dupa chip, pentru ca am 3 facultati: medicina, teologia si artele plastice.Toate 3 licentele sunt strans legate una de cealalta".In timpul asta eu, ma gandeam exact asa[stiti, mintea omului nu sta o clipa]:"Pot sa fie toate scolile din lume, daca nu-i darul lui Dumnzeu, tot degeaba". Atunci parintele imi pune usor mana pe cap, ma mangaie si-mi spune:"Asa-i mai, si darul lui Dumnezeu..."

De necerezut...

Spuneti dvs, domnule Bucuroiu, cine stie gandul omului? Numai Dumnezeu si la cine vrea Dumnezeu sa i se descopere aceasta.

Dar diavolii nu stiu gandul omului?

Zice clar in Pateric ca diavolii nu stiu gandul omului!

Continuati povestirea cu parintele.

Da asa, m-a luat pe mine prima data. Zice: "Mai, tu pentru ce nu te-ai dus la scoala?".

Stia ca nu ati mers la scoala?

I-am spus eu chiar la inceput ca am 12 clase; or,pe vremea lui Ceausescu, credeam eu ca era bine.Dar parintele mi-a spus ca-i putin."Vine vremea - eu n-o mai apuc - cand nici cu doua sau 3 facultati nu mai ai unde sa te angajezi. Asadar, du-te la scoala!".In timpul asta eu m-am gandit exact asa:"Cat e de usor sa zici din gura si ce greu sa faci! Poate m-ar duce mintea sa fac o scoala, dar cine sa ma poarte?".Aveam o mama vaduva si inca 7 frati, era imposibil de conceput asa ceva.Dar parintele imi pune iarasi mana pe cap:"Da chiar, cine sa te poarte? Sa fii cuminte si sa asculti de parintele staret si cand te trimite la scoala sa nu te indoiesti! E darul lui Dumnezeu deasupra ta..."

Au trecut de atunci, domnule Bucuroiu, 8 ani. Am si uitat ce a zis parintele, cand vine la mine parintele staret Veniamin si-mi zice:"Gherasime, Gherasime, sa te pregatesti, ca vreau sa te dau la facultate!".Mai erau doua saptamani pana la examen.Ce sa inveti mai intai? Am luat si eu caietele dupa care a invatat un candidat care a intrat si va spun sincer: am invatat o lectie la romana, una la istorie, una la dogmatica.

Parinte, staret, sa nu-mi spuneti...

...Chiar subiectele alea au cazut! Puterea parintelui si ajutorul Domnului, caci mi-am adus aminte de ce mi-a zis parintele Arsenie:"Cand te-o da la scoala sa nu te indoiesti!".Si am mers cu toata taria. Eram in ascultare...

8 comentarii:

  1. foarte interesant...foarte interesant....si eu citesc gandurile lu barbatu-meu cand se parfumeaza si schimba camasa si zice ca da manacrea la gaini,dar el se gandeste la carciuma...

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, va multumesc pentru incurajarea facuta pe blogul personal cu ceva timp in urma, va doresc spor la treaba si binecuvantarea Creatorului in tot ceea ce faceti. Blogul meu este: http://lifemeansart.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru cuvinte!

    http://iondelachiuiesti.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc din suflet..aveti un blog foarte interesant..Dumnezeu sa va rasplateasca pentru tot ce faceti...vreau sa va intreb daca pot posta pe blogurile mele un articol mai deosebit, de pe blogul dv..si am sa mentionez de unde l-am luat ...

    http://babylenuta.blogspot.com/

    http://sfantulnectarie-babylenuta.blogspot.com/

    http://babylenuta-pentrusuflet.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne ajuta! Va multumesc si imi cer scuze pentru intarziere.

    http://uniqueanca.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua,
    Va rugam sa includeti linkul nostru undeva intr-o zona separata insa cel mai bine ar fi ca pe ambele bloguri sa preluati bannerul de pe site-ul nostru din prima postare
    http://ajutor-manastire.blogspot.com
    Chestiunea aceasta ne-ar ajuta mult mai mult.
    In momentul in care postati bannerul dati-mi de stire ca sa va includ blogurile la sectiunea "Parteneri".
    Va multumim!

    RăspundețiȘtergere
  7. sint lucretia am 60 ani si nu pot sa ajung la mormintul parintelui arsenie boca dar stiu simt caci daca eu lucretia il chem in ajutor el vine si ma ajuta
    sa-mi dea sanatate din crestetul capului pina la degetele picioarelui
    sama ajute cu un loc de dupa puterile mele
    voi toti de aici care comentati minunile parintelui oa vedeti ca ma ajuta
    eu lucretia va voi spune ajutorul pe care lam primit
    va multumesc si rog sa ma ajute
    doamne ajuta pe roaba ta PE ROABA TA LUCRETIA PACATOASA

    RăspundețiȘtergere
  8. Va multumesc pt acest blog si multumesc si bunului dumnezeu si bunului parinte arsenie boca care a zamislit pacea si harul timpului sa se antample aceste lucruri.Eu toatâ viata am suferit an durere ca nu am putut ajunge preot bland bun si iubitor cu cei aflati an griji si nevoi. Scoala nu prea aveam si ori cat de mult ancercam nu reuseam iar cand ma gandeam spre manastiri a-mi era tare frica fricâ ca nu o sa am copii frica de interdicti sau munca fara de plata etc.

    RăspundețiȘtergere